الخميس، 29 يوليو 2010

مسابقة الــ Makeover ...!!


الســـــــــلام عليكم و رحمه الله و بركاته .. ازيكم يا بنات عاملين ايه ؟؟ يا رب دايما بخير ..
انهادرة بما ان المسابقة الاخيرة اتلغت هبدأ مسابقة جديدة هي الـــ Makerover ... لعروستي !!
يعني كل بنت تروح لعروستي في صالون التجميل بتاعي انا !! و تمسح مكياجي و هي تعمل واحد بعد ما تخلص خاالص زي ما قلت تصور العروسة طريقه التصويــر :-
1: للي بيستخدموا لاب توب في زرار تحت خالص مكتوب عليه fn تدوسي عليه و بعد كدة اطلعي فووق خاالص هتلاقي زرار مكتووب عليه insert prt sc دوسي عليه كدة هيكون اتصور و بد كدة روحي عن برنامج الرسام و دوسي رايت كليك و بيست هتلاقي الصفحة كلها ملسوقة في الرسام انتوا بقى لو عايزيين بس شكل عروستي تدوسوا select بعد كدة حددوا الصورة بتاعت عروستي بس ! و اعملوا crop و اكتبي اسمك عليه عشان اعرف !!
2: لمستخدمين الكمبيوتر :- دوسوا على Print screen sys rq بس مش على حاجة تانيه و كدة هتتصور الصفحة !! بعد كدة روحوا الرسام دوسي رايت كليك و بعد كدة بسيت الصفحة هتتلزق هتلاقي في ادوات التولز مربع فووق خالص دوسوا عليه ! و حددي عروستي و بعد كدة والله مش فاكرة نعمل ايه عشان تكون لوحدها شوفوا انتوا لان معنديش كمبيوتر زماان لما كان عندي كنت بعمل بيه بس نسيت اسفة والله .. دي الطريقة و برضة اكتبي اسمك عشان اعرف ......
الصورة هتكون كدة انا عايزاها :-


هختار 5 بنات للمسابقة اكتبوا اساميكم هنا في تعليق مش سجل زواري ! بأسم عروستك في ستاردول !
و طريقة بصوا روحوا بعد ما تخلصوا تحديد الصورة و خلاص بقت على الدسك توب حفظتيها روحي لــ tinypic.com
الموقع دا لتحميل الصور و اخذ الليك بتاعها انتوا لما تحملوا الصورة هييجي اربع لينكات اخر لينك خدوه و و حطوه هنا و انا افضل خمس بنات بعجبوني هحطهم في التصويت للمسابقة و التصويت هيكون برنامج استطلا الرأي بتاع المدونة هحطه عشان يكون موجود فوق و باين عالطول احسم من الــ
polldaddy.com!! اتمنى اكون فهمتكم بوضوح !! انتظر المتسابقات !


هناك 16 تعليقًا:

  1. السلام عليكم
    لمستخدمين الكمبيوتر ممكن اساعدكم
    بعد لما تاخدى الصفحه كلها عند برنامج الرسام هتلاقى شكل مربع جمب الفرشه والقلم والحاجات دى وبعدها هتدوسى على المربع وحددى الدميه وخديها كوبى وافتحى برنامج رسام تانى واعمليها بست
    وبس
    واستنينى ياغاده عشان لسه هعمل دميتك واظبطها
    youmna83

    ردحذف
  2. اوكي يا قمر و شكرا للمعلومة والله مكنتش عارفة هعمل ايه

    ردحذف
  3. الموقع مو راضي يتبطل عندي
    سوري

    ردحذف
  4. خلاص صححت غلط اللينك روحي شوفيه

    ردحذف
  5. اقصد يعني خدي اللينك كوبي و بيست لانه مش شغال نظام اللينكات

    ردحذف
  6. مش عارفه انزل الصورة ع الموقع ياريت تنزلى شرح لانى خلصت الدميه

    ردحذف
  7. غادة انا خلصت انشاء الله يعجبج
    وهذا الرابط
    http://i29.tinypic.com/b8agbr.jpg

    اوكي ولا ؟؟

    ردحذف
  8. حبيبتي روحي الموقع اللي قلته دوسي ابلود بيك .. هييجي كود اكتبيه و بعد كدة هتتحمل اخر لينك خديه و حطيه هنا

    ردحذف
  9. تقريبا يا مس مينونة غيروا نظام اللموقع بتاع الصور لان اللينك اللي حطيتيه مش بيحمل خاالص لما انا حملت صورة من عندي جالي لينكات غير بتاعك خخخالص جربي تاني

    ردحذف
  10. انا نسخت اخر لينك مثل ما قلتي
    MISS_MAINONA

    ردحذف
  11. حياتى مش عارفه اعملها
    طب ممكن ابعتهالك عن طريق ايميل المدونه؟؟؟

    ردحذف
  12. hi
    ممكن اشترك كمان فكرة المسسابقه حلوه

    ردحذف
  13. انا خلصت احط الوره هنا مش كده

    http://i28.tinypic.com/2wm3u5k.jpg

    ردحذف
  14. [IMG]http://i28.tinypic.com/2wm3u5k.jpg[/IMG]

    ردحذف
  15. ياجمااااااعه بلييييييز ساعدونى
    انا خلصت الدميه بس مش عارفه اعمل ايه فى الموقع ده عشان بيطلب منى الكود وانا مش عارفاه

    ردحذف